 -
план роботи кабінету історії
Старосалтівського
професійного аграрного ліцею
Завідуючий кабінетом:
Корецький Владислав Андрійович
Вимоги до навчального кабінету та необхідна документація
До сучасного кабінету висуваються такі вимоги:
-
Кабінет повинен бути окремою аудиторією у навчальному закладі, яка обладнана відповідно до мети і задач вивчення предмета. При оформленні кабінету враховується специфіка навчальної діяльності вчителя та учнів, що визначені типом навчального закладу, його місією. В ідеальному варіанті цей кабінет має підсобне приміщення, оскільки його наявність дозволяє вчителеві зосередитись і набратись сил перед черговим уроком, зберігати наочні посібники, аудіо- та відеоматеріали.
Розташування кабінету в приміщенні навчального закладу не є принциповим питанням, але виправданим є розміщення поруч кабінетів навчальних дисциплін одного циклу. У кабінеті необхідно мати атрибути і матеріали національної символіки.
-
Навчальний кабінет повинен мати необхідні матеріали для роботи учня з предмета. Сюди належать: наявність технічних засобів навчання, наочність, методичне забезпечення навчального предмета та ін.
-
Кабінет повинен відповідати санітарно-гігієнічним вимогам, бути просторим, теплим та затишним. Має добре освітлюватись та провітрюватись. Важливу роль відіграють меблі, якими обладнаний кабінет. В ідеальному варіанті це фабричний комплект, який включає в себе набір учнівських столів та стільців, вчительського столу, меблеву стінку, розраховану для зберігання необхідних методичних матеріалів. Кабінет оснащується відповідними меблями і пристроями: для зберігання книжок, макетів, альбомів використовуються секційні шафи-стелажі, для таблиць обладнуються спеціальні шафи-ящики, а для карт краще використовувати спеціальні картосховища. У жодному разі не прикріплюйте парти та стільці до підлоги, тому що це не дасть можливість вчителеві мобільно розташувати учнівські парти відповідно до виду уроку, а також заважає якісному прибиранню кабінету.
-
Кабінет повинен бути зручним для проведення засідань методичних комісій та інших форм підвищення кваліфікації викладачів з предмету.
-
У кабінеті мають бути створені умови для проведення позакласних заходів, факультативних занять.
-
Укомплектованість кабінету навчальним обладнанням, навчально-методичним комплексом засобів навчання, необхідних для виконання освітньої програми школи.
-
Відповідність навчально-методичного комплексу та комплексу засобів навчання профілю кабінету, вимогам стандарту освіти та освітнім програмам.
-
Наявність комплексу дидактичних матеріалів, типових завдань, тестів, творів та інше, матеріалів для моніторингу якості навчання та навчально-виховного процесу.
-
Забезпеченість підручниками, дидактичними матеріалами, роздавальним матеріалом згідно з чинними програмами для загальноосвітніх навчальних закладів.
-
Розклад роботи кабінету за обов'язковою програмою, факультативних занять, програми додаткової освіти, індивідуальних занять зучнями, що відстають у навчанні, з обдарованимиучнями, консультацій тощо
-
Стендовий матеріал шкільного кабінету: рекомендації для учнів щодо проектування їх навчальної діяльності, виконання програми розвитку їх суспільних умінь і навичок, організації та виконання домашнього завдання, підготовки до різних форм навчально-пізнавальної діяльності (тестування, заліки, співбесіди та ін.).
-
Дотримання правил техніки безпеки, санітарно-гігієнічних норм у навчальному кабінеті.
-
Кабінет історії повинен бути постійно діючим (швидко відображати видатні події у світі, країні, місті). У кабінеті влаштовуються тимчасові та постійні експозиції посібників, книг, зразків робіт тощо. Тимчасово експонуються матеріали, необхідні для вивчення окремих тем і розділів програми. Посібники, виготовлені учнями, стінгазети, поради з підготовки до тематичних, підсумкової державної атестації, олімпіад, конкурсів, рефератів тощо.
ВИМОГИ ДО РОБОЧОГО МІСЦЯ ВИКЛАДАЧА
Ефективність навчання залежить від багатьох компонентів, в тому числі і від уміння викладача підготувати своє власне робоче місце. З фізіологічної точки зору правильно організоване робоче місце викладача — це найкраща можливість використовувати свої фізичні дані під час роботи без перевантаження. З психологічної точки зору науково організоване робоче місце — по один із факторів зовнішнього середовища, який створює позитив під час роботи, підвищує настрій і працездатність. З педагогічної точки зору правильно організоване робоче місце за будь-яких рівних умов, є фактором виховання і розвитку. З точки зору економіки праці оптимальна організація робочого місця забезпечує ефективне використання не тільки робочого часу, а й сил і коштів.
У кожному кабінеті робоче місце викладача обладнується робочим столом. В ідеальному варіанті викладацький стіл обладнується пультом управління, який дозволяє викладачеві, не покидаючи свого робочого місця, вмикати й вимикати світло в кабінеті, відкривати й закривати штори, за допомогою дистанційного приладу керувати роботою хоча б частини теле- і відеоапаратури.
Для зручності під час роботи на викладацькому столі необхідно мати:
-
розклад дзвінків уроків;
-
розклад зайнятості кабінету;
-
розклад зайнятості кабінету в позаурочний час та під час канікул;
-
папку з інструкціями щодо охорони праці.
Найважливішим джерелом навчальної інформації в кабінеті залишається класна дошка. Вона розміщується перед учнівськими столами на стіні таким чином, щоб світло падало зліва. Дошка повинна мати панель, яка б закривала раніше написаний викладачем текст, а також кріплення для демонстрацій таблиць, карт, картин. Над дошкою кріпиться екран, що вільно згортається.
Необхідною документацією ліцейного кабінету є:
1. Паспорт кабінету.
2. Папка з інструкціями щодо охорони праці в кабінеті.
3. Положення про навчальний кабінет.
4. Тематичні та поурочні картотеки з предмета.
5. Основна навчально-методична документація.
6. Матеріали позакласної роботи.
7. Розклад зайнятості кабінету.
№
з/п
|
Зміст заходів
|
Термін виконання
|
Відмітка про виконання
| -
Організаційна робота
|
|
1.1
|
Визначити основні напрямки роботи кабінету на навчальний рік
|
до 05.09
|
|
1.2
|
Скласти графік чергування учнів у кабінеті
|
до 05.09
|
|
1.3
|
Провести інвентаризацію матеріальних цінностей кабінету
|
до 01.11
|
|
1.4
|
Проводити роз'яснювальну роботу серед учнів з питань дотримання техніки безпеки та БЖД:
-правила роботи в кабінеті;
-інструкції з техніки безпеки
-правила пожежної безпеки;
-права та обов'язки учнів;
-єдині вимоги до учнів
|
регулярно протягом семестру
|
|
1.5
|
Скласти розклад роботи кабінету
|
до 10.09
|
|
1.6
|
Перевірити своєчасність і правильність ведення інвентарної та матеріальної книг
|
до 01.10
|
|
1.7
|
Оформити:
паспорт кабінету;
акт-дозвіл на експлуатацію кабінету;
куточок або папку з техніки безпеки
|
до 15.09
|
|
2. Навчально-методична робота
|
|
2.1
|
Систематизувати й дібрати дидактичні матеріали для проведення самостійних робіт з тем:
-
«Україна в роки Першої світової війни» (І курс)
-
«Перша світова війна»
-
«Україна в роки десталінізації» (ІІ курс)
-
«Україна в період загострення кризи радянської системи» (ІІІ курс)
-
«Особливості суспільно-політичного та економічного розвитку країн Західної Європи» (ІІ курс)
-
«Встановлення радянського домінування у східноєвропейських країнах» (ІІ курс)
-
«Ліквідація колоніалізму, створення і розвиток незалежних держав» (ІІ курс)
-
«Україна в умовах незалежності»
|
Жовтень
Листопад
Грудень
Лютий
Березень
Квітень
Травень
|
|
2.2
|
Скласти тексти історичних диктантів до тем:
-
«Причини, привід та початок Першої світової війни» (І курс)
-
«Неп. Утворення СРСР» (І курс)
-
«Причини радянсько-німецького зближення та радянсько-німецького пакту про ненапад» (І курс)
-
«Ліквідація колоніалізму, створення і розвиток незалежних держав» (ІІ курс)
-
«Україна в період загострення кризи радянської системи» (ІІІ курс)
-
«Україна в умовах десталінізації» (ІІІ курс)
|
Вересень
Листопад
Лютий
Квітень
Червень
Червень
|
|
2.3
|
Підібрати й скласти різнорівневі завдання для підсумкового оцінювання з тем:
-
«Україна в роки Першої світової війни» (І курс)
-
«Перша світова війна»
-
«Україна в роки десталінізації» (ІІ курс)
-
«Україна в період загострення кризи радянської системи» (ІІІ курс)
-
«Особливості суспільно-політичного та економічного розвитку країн Західної Європи» (ІІ курс)
-
«Встановлення радянського домінування у східноєвропейських країнах» (ІІ курс)
-
«Ліквідація колоніалізму, створення і розвиток незалежних держав» (ІІ курс)
-
«Україна в умовах незалежності»
|
Жовтень
Листопад
Грудень
Лютий
Березень
Квітень
Травень
|
|
2.4
|
Підібрати відеоматеріали
|
протягом року
|
|
2.5
|
Розробити індивідуальні заняття
|
жовтень, листопад
|
|
2.6
|
Продовжити роботу з апробації електронних педагогічних засобів навчання
|
протягом року
|
|
2.7
|
Оформити постійно діючий стенд або папку «На допомогу учням»
|
листопад
|
|
2.8
|
Підібрати збірку методичних статей із методики викладання історії
|
протягом року
|
|
2.9
|
Організувати в кабінеті методичний куточок
|
жовтень
|
|
2.10
|
Спланувати й провести відкриті уроки:
-
«Зародження дисидентського руху в Україні та його особливості»
-
«Зовнішньополітичні пріоритети провідних країн світу»
|
Вересень
Листопад
Травень
|
|
2.11
|
Розробити завдання для перевірки знань учнів за семестр
|
грудень
|
|
2.12
|
Визначити основні прийоми організації навчальної діяльності учнів та роботи з обдарованими дітьми
|
жовтень
|
|
2.13
|
Із метою підготовки навчально-методичного забезпечення нових програмних тем оформити тематичні папки:
-
««Україна в роки десталінізації» (ІІ курс)
-
«Україна в період загострення кризи радянської системи» (ІІІ курс)
-
«Особливості суспільно-політичного та економічного розвитку країн Західної Європи» (ІІ курс)»
-
«Україна в умовах незалежності»
|
Листопад
Грудень
Квітень
Травень
|
|
2.14
|
Поповнити тематичні папки:
-
«Моніторинг навчальних досягнень учнів»
-
«Охорона праці та БЖД»
|
|
|
Січень, червень
|
|
до 01.11
|
|
2.15
|
Із метою забезпечення виконання «Єдиних вимог до усного і писемного мовлення » організувати виставку «Кращі роботи учнів»
|
листопад
|
|
3. Удосконалення матеріально-технічної бази кабінету
|
|
3.1
|
Скласти заявку на придбання технічних засобів навчання
|
до 20.05
|
|
3.2
|
Оформити в кабінеті стенди:
|
|
|
«На допомогу учням»
|
вересень
|
|
«У світі цікавого»
|
листопад
|
|
3.3
|
Поповнити кабінет навчально-наочними посібниками
|
протягом семестру
|
|
3.4
|
Придбати звукові посібники
СD- диски і DVD - диски
|
за можливості
|
|
3.5
|
Оформити підписку на періодичну пресу для кабінету
|
червень, грудень
|
|
3.6
|
Поповнити бібліотечний фонд кабінету
|
протягом семестру
|
|
3.7
|
Скласти й подати заявки на виконання поточних робіт у кабінеті
|
до 10.09
|
|
3.8
|
Оформити тематичну папку «Посібники з експлуатації технічних засобів навчання»
|
вересень
|
|
4. Позакласна робота з учнями
|
|
4.1
|
Організувати проведення консультацій для учнів
|
до 5.09
|
|
4.2
|
Організувати й спланувати роботу гуртків
|
до 15.09
|
|
4.3
|
Організувати й провести для учнів ліцею олімпіади:
|
|
|
а) з метою підготовки до олімпіади для кожного курсу розробити можливі зразки олімпіадних завдань
|
жовтень
|
|
б) проводити заняття з учнями, які готуються до олімпіади
|
Жовтень-лютий
|
|
4.4
|
Провести конкурс стіннівок
|
Квітень
|
|
4.5
|
Скласти індивідуальні програми для роботи з обдарованими учнями
|
до 10.09
|
|
4.6
|
Розробити перспективний план проведення предметного тижня
|
до 01.10
|
|
4.8
|
Підготувати, відібрати матеріал до конкурсів, турнірів з історії
|
протягом року за планом ліцею
|
|
4.9
|
Систематизувати творчі роботи учнів й оформити відповідні папки
|
протягом року
|
|
4.10
|
Організувати роботу ініціативної групи учнів ІІ та ІІІ курсів з метою оформлення та розмноження навчально-методичних матеріалів
|
протягом року
|
|
5. Інформаційно-бібліографічна робота
|
|
5.1
|
Вивчити склад фонду бібліотеки школи з проблем методики викладання історії, педагогіки й психології
|
до 01.11
|
|
5.2
|
Скласти короткі анотації на літературу суспільно-гуманітарних дисциплін, що надійшла до бібліотеки
|
протягом року
|
|
5.3
|
Організувати книжкову виставку:
|
|
|
а) чинні підручники на поточний навчальний рік;
|
до 01.09
|
|
б) активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках суспільно – гуманітарного циклу
|
жовтень
|
|
5.4
|
Подати заявки на поповнення книжкового фонду кабінету
|
протягом року
|
|
5.5
|
Укомплектувати бібліотеку кабінету підручниками та літературою відповідно до вимог навчальних програм
|
вересень
|
|
5.6
|
Взяти участь у проведенні Всеукраїнської акції
«Живи, книго»
|
протягом семестру
|
|
5.7
|
Оформити картотеки:
|
|
|
періодичних видань
|
протягом року
|
|
тзн
|
серпень, січень
|
|
навчальної літератури
|
серпень
|
|
методичної літератури
|
серпень
|
|
довідкової літератури
|
серпень
|
|
навчально-наочних посібників
|
серпень
|
|
екранно-звукових посібників
|
серпень,
січень
|
|
карт
|
серпень,
січень
|
|
схем, таблиць
|
серпень,
січень
|
|
Ілюстративного матеріалу
|
|
|
Поділіться з Вашими друзьями: |