Гаврилівська загальноосвітня школа I-III ступенів
ЗАТВЕРДЖЕНО
Заступник директора з
навчально-виховної роботи
_______________________Дата
_______________І.М. Малета
Календарне планування
навчального матеріалу
з хімії
на 2014-2015 навчальний рік
Вчитель: Фещук Віталій Валерійович
7 клас
(1 год. на тиждень, разом 35 год., із них 5 год. – резервний час)
№ уроку
|
Тема уроку
|
Дата планування проведення уроку
|
Дата проведення уроку
|
I - семестр
|
Вступ
|
1
|
Хімія — природнича наука. Хімія в навколишньому світі. Інструктаж з БЖД.
|
|
|
2
|
Короткі відомості з історії хімії.
|
|
|
3
|
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом.
|
|
|
4
|
Практична робота №1: Правила техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом і нагрівальними приладами. Будова полум'я. Інструктаж з БЖД.
|
|
|
Тема 1. Початкові хімічні поняття
|
5
|
Речовини. Чисті речовини й суміші.
|
|
|
6
|
Атоми, молекули, йони, хімічні елементи, їхні назви й символи.
|
|
|
7
|
Поняття про періодичну систему хімічних елементів Д. І. Менделєєва.
|
|
|
8
|
Атомна одиниця маси. Відносна атомна маса хімічних елементів.
|
|
|
9
|
Багатоманітність речовин. Метали й неметали.
|
|
|
10
|
Прості та складні речовини.
|
|
|
11
|
Хімічні формули речовин.
|
|
|
12
|
Валентність хімічних елементів.
|
|
|
13
|
Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів.
|
|
|
14
|
Відносна молекулярна маса речовини, її обчислення за хімічною формулою.
|
|
|
15
|
Семестрова контрольна робота.
|
|
|
Тематичне оцінювання №1
|
II – семестр
|
16
|
Масова частка елемента в речовині.
|
|
|
17
|
Обчислення масової частки елемента в складі речовини.
|
|
|
18
|
Розв'язування задач на визначення хімічних формул за масовою часткою елемента, що входить до складу речовини.
|
|
|
19
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують.
|
|
|
20
|
Практична робота №2. Дослідження фізичних ї хімічних явищ. Інструктаж з БЖД.
|
|
|
21
|
Фізичні й хімічні властивості речовини. Як вивчають хімічні сполуки та явища. Спостереження й експеримент у хімії.
|
|
|
22
|
Закон як форма наукових знань. Закон збереження маси речовин.
|
|
|
23
|
Хімічні рівняння.
|
|
|
24
|
Узагальнення й систематизація знань. Семінар з теми «Початкові хімічні поняття».
|
|
|
25
|
Контрольна робота з теми: «Початкові хімічні поняття».
|
|
|
Тематичне оцінювання №2
|
Тема 2. Прості речовини метали та неметали
|
26
|
Оксиген. Кисень. Склад його молекули, фізичні властивості. Одержання кисню в лабораторії. Реакції розкладу. Поняття про каталізатори.
|
|
|
27
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з вугіллям, сіркою, фосфором. Реакція сполучення.
|
|
|
28
|
Практична робота №3. Одержання кисню в лабораторії та вивчення його властивостей. Інструктаж з БЖД.
|
|
|
29
|
Поняття про оксиди, окиснення, горіння. Умови виникнення і припинення горіння.
|
|
|
30
|
Поширеність та кругообіг Оксигену в природі. Застосування кисню, його біологічна роль.
|
|
|
31
|
Ферум. Залізо. Фізичні та хімічні властивості заліза: взаємодія з киснем, сіркою.
|
|
|
32
|
Поширеність Феруму в природі. Застосування заліза. Руйнування (іржавіння) заліза в природних умовах.
|
|
|
33
|
Прості речовини кисень і залізо.
|
|
|
34
|
Семестрова контрольна робота.
|
|
|
Тематичне оцінювання №3
|
35
|
Підсумковий урок.
|
|
|
8 клас
(2 год. на тиждень, разом 70 год., із них 10 год. — резервний час)
№ уроку
|
Тема уроку
|
Дата планування проведення уроку
|
Дата проведення уроку
|
I - семестр
|
Повторення основних питань курсу хімії 7 класу
|
1
|
Основні поняття хімії. Інструктаж з БЖД.
|
|
|
2
|
Розв’язування розрахункових задач за хімічними формулами.
|
|
|
Тема 1. Кількість речовини. Обчислення за хімічними формулами
|
3
|
Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Число Авогадро.
|
|
|
4
|
Обчислення числа атомів (молекул) у певній кількості речовини.
|
|
|
5
|
Молярна маса
|
|
|
6
|
Обчислення за хімічними формулами молярної маси, маси й кількості речовини.
|
|
|
7
|
Закон Авогадро. Молярний об’єм газів. Обчислення об’єму газу за нормальних умов.
|
|
|
8
|
Відносна густина газів. Обчислення відносної густини газів.
|
|
|
9
|
Розрахунки за хімічними формулами.
|
|
|
10
|
Узагальнення знань з теми: «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами».
|
|
|
Тема 2. Основні класи неорганічних сполук
|
11
|
Поняття про основні класи неорганічних сполук.
|
|
|
12
|
Оксиди, їх склад, назви, класифікація.
|
|
|
13
|
Кислоти, їх склад, назви, класифікація.
|
|
|
14
|
Солі (середні), їх склад, назви.
|
|
|
15
|
Основи, їх склад і назви. Класифікація основ.
|
|
|
16
|
Фізичні та хімічні властивості оксидів: взаємодія з водою, лугами, кислотами, іншими оксидами. Оксиди в природі. Використання оксидів
|
|
|
17
|
Фізичні й хімічні властивості кислот (дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами та основами, солями). Поняття про ряд активності кислот. Заходи безпеки під час роботи з кислотами.
|
|
|
18
|
Реакції заміщення й обміну. Використання кислот.
|
|
|
19
|
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.
|
|
|
20
|
Розв’язування розрахункових задач за рівняннями хімічних реакцій.
|
|
|
21
|
Контрольна робота з теми: «Кількість речовини. Обчислення за хімічними формулами. Оксиди. Кислоти».
|
|
|
Тематичне оцінювання №1
|
22
|
Фізичні властивості основ. Хімічні властивості лугів (дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями). Заходи безпеки під час роботи з лугами.
|
|
|
23
|
Реакція нейтралізації. Розкладання нерозчинних основ у процесі нагрівання.
|
|
|
24
|
Поняття про амфотерні основи.
|
|
|
25
|
Техніка безпеки під час роботи з лугами. Використання основ.
|
|
|
26
|
Фізичні й хімічні властивості середніх солей ( взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями).
|
|
|
27
|
Поширення солей у природі та їх практичне значення.
|
|
|
28
|
Практична робота №1. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук. Інструктаж з БЖД.
|
|
|
29
|
Генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук.
|
|
|
30
|
Генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук.
|
|
|
31
|
Розрахунки за хімічними рівняннями.
|
|
|
32
|
Семестрова контрольна робота.
|
|
|
Тематичне оцінювання №2
|
II - семестр
|
33
|
Загальні способи одержання оксидів, кислот, основ і солей.
|
|
|
34
|
Загальні способи одержання оксидів, кислот, основ і солей.
|
|
|
35
|
Значення експериментального методу в хімії.
|
|
|
36
|
Розв’язання експериментальних задач.
|
|
|
37
|
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів і продуктів реакції.
|
|
|
38
|
Узагальнення й систематизація знань з теми «Основні класи неорганічних сполук».
|
|
|
39
|
Контрольна робота з теми: «Основні класи неорганічних сполук».
|
|
|
Тематичне оцінювання №3
|
Тема 3. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва . Будова атома.
|
40
|
Історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів.
|
|
|
41
|
Поняття про лужні метали, інертні елементи, галогени.
|
|
|
42
|
Історія відкриття періодичного закону й періодичної системи хімічних елементів Д.І.Менделєєва.
|
|
|
43
|
Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва.
|
|
|
44
|
Будова атома: ядро й електронні оболонки. Склад атомних ядер.
|
|
|
45
|
Сучасне формулювання періодичного закону. Ізотопи.
|
|
|
46
|
Стан електронів у атомі.
|
|
|
47
|
Будова електронних оболонок атомів. Енергетичні рівні й підрівні.
|
|
|
48
|
Будова електронних оболонок атомів. Енергетичні рівні й підрівні.
|
|
|
49
|
Структура періодичної системи у світлі теорії будови атома.
|
|
|
50
|
Взаємозв’язок між розміщенням елементів у періодичній системі та властивостями хімічних елементів, простих речовин, сполук елементів з Гідрогеном і Оксигеном.
|
|
|
51
|
Характеристика хімічних елементів за положенням у періодичній системі хімічних елементів і будовою атома.
|
|
|
52
|
Характеристика хімічних елементів за положенням у періодичній системі хімічних елементів і будовою атома.
|
|
|
53
|
Значення періодичного закону.
|
|
|
54
|
Життя і наукова діяльність Д.І.Менделєєва.
|
|
|
55
|
Контрольна робота з теми: «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва. Будова атома».
|
|
|
Тематичне оцінювання №4
|
Тема 4. Хімічний зв’язок і будова речовини
|
56
|
Електронна природа хімічного зв’язку.
Поняття про електронегативність.
|
|
|
57
|
Ковалентний зв'язок, його види – полярний і неполярний. (Утворення ковалентного неполярного й полярного видів зв’язку.)
|
|
|
58
|
Йонний зв'язок.
|
|
|
59
|
Ковалентний полярний і неполярний зв'язок. Електронні формули молекул речовин.
|
|
|
60
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали.
|
|
|
61
|
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток.
|
|
|
62
|
Ступінь окиснення.
|
|
|
63
|
Визначення ступеня окиснення атомів елементів за хімічними формулами сполук.
|
|
|
64
|
Складання формул сполук за відомим ступенем окиснення атомів елементів.
|
|
|
65
|
Визначення ступеня окиснення атомів елементів в хімічних реакціях.
|
|
|
66
|
Розв’язування розрахункових задач за рівняннями хімічних реакцій.
|
|
|
67
|
Узагальнення й систематизація знань з теми «Хімічний зв'язок і будова речовини».
|
|
|
68
|
Семестрова контрольна робота.
|
|
|
Тематичне оцінювання №5
|
69
|
Узагальнення матеріалу, вивченого за рік.
|
|
|
70
|
Підсумковий урок
|
|
|
9 клас
(2 год. на тиждень, разом 70 год., із них 10 год. — резервний час)
№ уроку
|
Тема уроку
|
Дата планування проведення уроку
|
Дата проведення уроку
|
I - семестр
|
Повторення основних питань курсу хімії 8 класу
|
1
|
Склад і властивості основних класів неорганічних сполук. Інструктаж з БЖД.
|
|
|
2
|
Хімічний зв'язок і будова речовини.
|
|
|
Тема 1. Розчини
|
3
|
Значення розчинів у природі й життєдіяльності людини. Поняття про дисперсні системи, колоїдні та істинні розчини.
|
|
|
4
|
Розчин та його компоненти: розчинник, розчинена речовина. Вода як розчинник. Будова молекули води, поняття про водневий зв'язок.
|
|
|
5
|
Розчинність, її залежність від різних факторів. Насичені й ненасичені розчини.
|
|
|
6
|
Фізико-хімічна сутність процесу розчинення. Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Поняття про кристалогідрати.
|
|
|
7
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Приготування розчинів.
|
|
|
8
|
Обчислення масової частки й маси речовини в розчині.
|
|
|
9
|
Приготування розчинів.
|
|
|
10
|
Практична робота №1 «Приготування розчину солі із заданою масовою часткою розчиненої речовини». Інструкція з ТБ.
|
|
|
11
|
Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти.
|
|
|
12
|
Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах.
|
|
|
13
|
Ступінь дисоціації. Сильні та слабкі електроліти.
|
|
|
14
|
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу.
|
|
|
15
|
Йонні рівняння. Складання йонних рівнянь.
|
|
|
16
|
Практична робота №2 «Реакції йонного обміну в розчинах електролітів». Інструктаж з ТБ.
|
|
|
17
|
Йонні рівняння. Складання йонних рівнянь.
|
|
|
18
|
Практична робота №3 «Розв’язання експериментальних задач».
|
|
|
19
|
Узагальнення й систематизація знань з теми «Розчини».
|
|
|
20
|
Контрольна робота з теми: «Розчини».
|
|
|
Тематичне оцінювання №1
|
Тема 2. Хімічні реакції
|
21
|
Класифікація хімічних реакцій за різними ознаками.
|
|
|
22
|
Реакції сполучення, обміну, заміщення, розкладу.
|
|
|
23
|
Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних факторів.
|
|
|
24
|
Тепловий ефект реакції. Екзотермічні й ендотермічні реакції. Термохімічні рівняння.
|
|
|
25
|
Оборотні й необоротні реакції. Хімічна рівновага.
|
|
|
26
|
Процеси окиснення, відновлення. Окисники, відновники.
|
|
|
27
|
Окисно-відновні реакції, їх значення.
|
|
|
28
|
Складання найпростіших окисно-відновних реакцій, підбір коефіцієнтів.
|
|
|
29
|
Складання найпростіших окисно-відновних реакцій, підбір коефіцієнтів.
|
|
|
30
|
Узагальнення знань з теми «Хімічні реакції»
|
|
|
31
|
Семестрова контрольна робота.
|
|
|
Тематичне оцінювання №2
|
II - семестр
|
Тема 3. Найважливіші органічні сполуки
|
32
|
Загальні й відмінні ознаки органічних і неорганічних сполук.
|
|
|
33
|
Особливості будови атома Карбону в основному та збудженому станах. Утворення ковалентного зв’язку між атомами Карбону. Структурні формули органічних речовин.
|
|
|
34
|
Метан. Молекулярна, електронна і структурна формули метану, поширення в природі.
|
|
|
35
|
Гомологи метану. (Молекулярні та структурні формули, фізичні властивості гомологів метану). Значення моделювання в хімії.
|
|
|
36
|
Хімічні властивості алканів.
|
|
|
37
|
Етилен і ацетилен. (Молекулярні та структурні формули, фізичні властивості.)
|
|
|
38
|
Хімічні властивості алкенів і алкінів.
|
|
|
39
|
Співвідношення об’ємів газів у хімічних реакціях. Обчислення об’ємних співвідношень газів за хімічними рівняннями.
|
|
|
40
|
Співвідношення об’ємів газів у хімічних реакціях. Обчислення об’ємних співвідношень газів за хімічними рівняннями.
|
|
|
41
|
Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Використання поліетилену.
|
|
|
42
|
Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Використання поліетилену.
|
|
|
43
|
Бензен як представник ароматичних вуглеводнів. Використання вуглеводнів.
|
|
|
44
|
Узагальнення й систематизація знань про вуглеводні, взаємозв’язок між вуглеводнями.
|
|
|
45
|
Контрольна робота з теми «Вуглеводні».
|
|
|
Тематичне оцінювання №3
|
46
|
Метанол, етанол. Гліцерин.
|
|
|
47
|
Хімічні властивості спиртів.
|
|
|
48
|
Використання спиртів.
|
|
|
49
|
Отруйність спиртів, їх шкідливий вплив на організм людини.
|
|
|
50
|
Оцтова кислота. Функціональна карбоксильна група. Використання оцтової кислоти.
|
|
|
51
|
Хімічні властивості оцтової кислоти.
|
|
|
52
|
Практична робота №4 «Властивості оцтової кислоти». Інструктаж з ТБ.
|
|
|
53
|
Поняття про вищі карбонові кислоти.
|
|
|
54
|
Жири. (Склад жирів, їх утворення). Жири в природі. Біологічна роль жирів.
|
|
|
55
|
Вуглеводи. Глюкоза й сахароза.
(Будова, властивості, застосування.)
|
|
|
56
|
Крохмаль і целюлоза. (Полімерна будова, властивості, застосування).
|
|
|
57
|
Використання вуглеводів, їх біологічна роль. Загальна схема виробництва цукру.
|
|
|
58
|
Узагальнення й систематизація знань про оксигеновмісні органічні сполуки, взаємозв’язок між класами органічних сполук.
|
|
|
59
|
Контрольна робота з теми: «Оксигеновмісні органічні сполуки».
|
|
|
Тематичне оцінювання №4
|
60
|
Амінооцтова кислота. Її будова і властивості.
|
|
|
61
|
Білки.
|
|
|
62
|
Білки.
|
|
|
63
|
Нуклеїнові кислоти. Біологічна роль нуклеїнових кислот.
|
|
|
64
|
Природні й синтетичні органічні речовини.
|
|
|
65
|
Значення продуктів органічної хімії.
|
|
|
66
|
Контрольна робота з теми: «Органічні сполуки».
|
|
|
Тематичне оцінювання №5
|
Тема 4. Узагальнення знань з хімії
|
67
|
Місце хімії серед наук про природу.
Роль хімічних знань у пізнанні природи.
|
|
|
68
|
Роль хімії в житті суспільства.
|
|
|
69
|
Значення хімічних процесів у природі.
|
|
|
70
|
Підсумковий урок.
|
|
|
10 клас
(1 год. на тиждень, разом 35 год., із них 5 год. — резервний час)
№ уроку
|
Тема уроку
|
Дата планування проведення уроку
|
Дата проведення уроку
|
I - семестр
|
Повторення питань курсу хімії основної школи
|
1
|
Найважливіші класи неорганічних сполук.
Інструктаж з БЖД.
|
|
|
2
|
Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва. Будова атома і види хімічного зв’язку
|
|
|
Тема 1. Неметалічні елементи та їхні сполуки
|
3
|
Загальна характеристика неметалічних елементів. Неметали як прості речовини.
|
|
|
4
|
Явище алотропії, алотропні видозміни Оксигену і Карбону. Значення озонового шару для життя організмів на Землі. Поширення неметалічних елементів у природі, застосування неметалів. Поняття про адсорбцію.
|
|
|
5
|
Основні фізичні та хімічні властивості неметалів.
|
|
|
6
|
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Склад і фізичні властивості хлороводню, добування в лабораторії, взаємодія з водою. Якісна реакція на хлорид-іон.
|
|
|
7
|
Проміжне оцінювання з теми: «Неметалічні елементи та їх сполуки.»
|
|
|
Тематичне оцінювання №1
|
8
|
Склад і фізичні властивості амоніаку, добування в лабораторії, взаємодія з водою. Солі амонію. Якісна реакція на йони амонію
|
|
|
9
|
Оксиди неметалічних елементів. Кислотний характер оксидів та гідроксидів неметалічних елементів.
|
|
|
10
|
Сульфатна кислота і сульфати.
|
|
|
11
|
Найважливіші природні сульфати, якісна реакція на сульфат-іон. Застосування сульфатної кислоти і сульфатів.
|
|
|
12
|
Охорона навколишнього середовища від забруднення викидами сульфуровмісних речовин.
|
|
|
13
|
Нітратна кислота і нітрати, їх поширення в природі. Проблема місту нітратів у харчових продуктах.
|
|
|
14
|
Загальні відомості про мінеральні добрива. Раціональне використання добрив та проблема охорони природи. Роль хімії у розв’язуванні продовольчої проблеми.
|
|
|
15
|
Семестрова контрольна робота.
|
|
|
Тематичне оцінювання №2
|
II - семестр
|
16
|
Карбонатна кислота. Солі карбонатної кислоти, їх поширення в природі та застосування. Принцип дії вогнегасника. Якісна реакція на карбонат-іон.
|
|
|
17
|
Практична робота № 1. Добування вуглекислого газу. Взаємоперетворення карбонатів і гідрогенкарбонатів.
|
|
|
18
|
Будівельні матеріали: скло, цемент, бетон, їх використання.
|
|
|
19
|
Колообіг Оксигену, Нітрогену, Карбону в природі.
|
|
|
Тема 2. Металічні елементи та їх сполуки
|
20
|
Загальна характеристика металічних елементів за їх положенням у періодичній системі та будовою атомів. Метали як прості речовини.
|
|
|
21
|
Металічний зв'язок, металічні кристалічні гратки. Загальні фізичні властивості металів. Поширеність металічних елементів та їх сполук у природі.
|
|
|
22
|
Загальні хімічні властивості металів. Корозія металів, захист від корозії.
|
|
|
23
|
Лужні й лужноземельні елементи та Магній. Фізичні та хімічні властивості простих речовин, основний характер їх оксидів та гідроксидів, біологічна роль елементів.
|
|
|
24
|
Лужні й лужноземельні елементи та Магній. Фізичні та хімічні властивості простих речовин, основний характер їх оксидів та гідроксидів, біологічна роль елементів.
|
|
|
25
|
Поняття про твердість води (тимчасову і постійну) і методи її усунення (зменшення).
|
|
|
26
|
Проміжне оцінювання з теми: «Металічні елементи та їх сполуки.»
|
|
|
Тематичне оцінювання №3
|
27
|
Алюміній як хімічний елемент і проста речовина. Фізичні й хімічні властивості алюмінію.
|
|
|
28
|
Амфотерні властивості алюміній оксиду й алюміній гідроксиду.
|
|
|
29
|
Ферум як представник металічних елементів побічних підгруп. Фізичні та хімічні властивості заліза.
|
|
|
30
|
Сполуки Феруму (ІІ) і Феруму (ІІІ).
|
|
|
31
|
Практична робота № 2. Розв'язування експериментальних задач.
|
|
|
32
|
Металічні руди. Загальні методи добування металів. Метали і сплави у сучасній техніці. Застосування алюмінію, заліза та їх сплавів.
|
|
|
33
|
Розвиток металургійних виробництв в Україні. Охорона навколишнього середовища під час виробництва і використання металів.
|
|
|
34
|
Семестрова контрольна робота.
|
|
|
Тематичне оцінювання №4
|
35
|
Підсумковий урок.
|
|
|
Поділіться з Вашими друзьями: |