Вовченко Людмила Дмитрівна, учитель біології Старжинська Олена Іванівна, учитель основ здоров’я Інтегрований урок



Скачати 211.76 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір211.76 Kb.
#27026
ТипУрок
Сьогодні кожен урок повинен бути повним, цілісним, як того вимагає час і реформа освіти. Для розвитку особистості учня ХХІ ст., формування його життєвих навичок та відповідних компетентностей варто застосовувати такі форми, методи та прийоми роботи на уроках, які збільшують пізнавальну активність учнів, мотивують потреби самовдосконалення та самовираження, підвищують інтелектуальну спроможність, творчу ініціативу. Саме тому сьогодні інтегроване навчання є актуальним і доцільним, а інтегрований урок - це органічне поєднання відомостей інших навчальних предметів навколо однієї теми, що сприяє забезпеченню сприймання, мислення і почуттів учнів за рахунок залучення цікавого матеріалу і дає змогу з різних сторін пізнати якесь явище, поняття, досягти цілісності знань.

Принцип інтеграції таких предметів як біологія та основи здоров’я відповідає психічній і фізіологічній природі дитини, обґрунтовує необхідність формування усвідомлених поведінкових реакцій, що дозволяли б успішно розв'язувати завдання самозахисту від ризикової поведінки, долання життєвих труднощів, повсякденних проблем та інших питань, що розкриваються у змісті навчальних предметів, вироблення ставлення до набутих знань, розуміння їх життєвої необхідності. Особлива увага звертається на те, що учень є співтворцем інтегрованого уроку на всіх етапах, а також обов’язковою є співпраця групи однокласниками як під час підготовки до заняття, так і на самому уроці.


КОЖНА ДИТИНА

МАЄ ПРАВО НАРОДИТИСЯ ЗДОРОВОЮ
ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК

«Біологія – основи здоров’я»

Автори:

вчителі Димерської гімназії

Вишгородського району

Київської області

Вовченко Людмила Дмитрівна,

учитель біології

Старжинська Олена Іванівна,

учитель основ здоров’я





Інтегрований урок «Основи здоров’я - біологія», 9 клас

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок учнів

Мета уроку:

  • ознайомити учнів з впливом шкідливих звичок (алкоголю, тютюнопаління) та захворювань, що передаються статевим шляхом на репродуктивні функції людини та її потомство;

  • розвивати навички по застосуванню знань з біології та основ здоров’я на практиці;

  • продовжити формувати усвідомлені поведінкові реакціі, що дозволяли б успішно розв'язувати завдання самозахисту від ризикової поведінки, розвивати моральні якості гімназистів, виховувати почуття відповідальності за свою майбутню сім’ю та своїх рідних.

Обладнання: таблиці, схеми, комп’ютер, мультимедійний проектор, екран.

І. Оголошення теми та завдань уроку.



Учитель основ здоров’я: Дорогі друзі! Напевно, ми маємо право звернутися до вас саме так, тому що розмова, яку ми розпочали, потребувала вашого розуміння і участі. Сучасний світ стає все небезпечнішим. Небезпечний він і для молодих. Ще 25 років назад ми не знали про таке явище, як ВІЛ/СНІД, а про наркотики ми знали лише з кінофільмів. Не існувало поняття «підліткова вагітність», «підліткова сім’я». Сьогодні, як не прикро, це реалії нашого життя. Нашій державі, суспільству дуже важливо, щоб ваше покоління було здоровим. Сучасні підлітки багато чого знають з цього питання. Але досить часто їх поведінка пов’язана з ризиками.

Учитель біології: Тема нашого заняття «Кожна дитина має право народитися здоровою» (на слайді)

Девізом заняття ми взяли такі слова:



«Якщо не я, то хто зробить моє життя щасливим» (на слайді)

Робота на уроці допоможе нам розв’язати такі завдання:

  • узагальнення і систематизація знань про вплив шкідливих звичок (алкоголю, тютюнопаління) та захворювань, що передаються статевим шляхом на репродуктивні функції людини та її потомство;

  • розвиток навички працювати в групах та застосувувати знання з біології та основ здоров’я на практиці;

  • виховання почуття відповідальності за свою майбутню сім’ю та своїх рідних.

(завдання висвітлюються на слайді)

І. Актуалізація опорних знань учнів



Учитель біології: Початок життя - це злиття в єдине ціле материнської і батьківської статевих клітин. З цієї хвилини розпочинається розвиток майбутньої людини. Якою вона буде залежить від того який спосіб життя вели і ведуть батьки.

Учитель основ здоров’я: Наше заняття узагальнююче, ми проведемо його у формі презентації проектів, які підготували мікрогрупи, ви зможете систематизувати ті знання, які здобули під час вивчення на уроках біології з теми «Розмноження та розвиток» та на уроках основ здоров’я з теми «Репродуктивне здоров’я».

Учитель біології: Ми думаємо що саме така форма роботи дасть можливість сформувати вашу активну життєву позицію з даного питання.

Учитель основ здоров’я: Мікрогрупи працювали над проектами

  • «Тютюнопаління і здоров’я майбутньої дитини »

  • «Вплив алкоголю на розвиток організму дитини»

  • «Гіркі ягоди (хвороби, що передаються статевим шляхом)»

  • « ВІЛ/СНІД – чума ХХІ століття???»

(назви проектів на слайді)

Ваші роботи допоможе нам оцінити незалежний експерт. Буде оцінюватися оформлення презентації, її захист та відповіді на додаткові запитання.



Учитель біології: Як ми вже зазначили життя розпочинається із однієї клітини – зиготи, яка утворюється в результаті злиття гамет. 1-й місяць після зачаття - зародковий період. Спочатку ембріон у вигляді диску, потім трубки а згодом – коми . Із групи клітин швидко утворюються майбутні структури немовляти – голова, серце, примітивний кишечник, перші статеві клітини. Наприкінці першого місяця довжина ембріону - 5 мм.

Учитель основ здоров’я: А зараз ми прослідкуємо ембріональний розвиток місяць за місяцем і прослухаємо щоденник дитини, котра ще не народилася «Як я жив до мого народження»

Звучить аудіо запис.

2-й місяць після зачаття: «Сьогодні в мене свято: мені два місяці. Я вже існую! Але, на жаль, святкую Я не один – матуся вже викурила декілька цигарок і випила склянку вина. Від цього мені важко, слабкий я якийсь, голова болить і нудить. У мене є друг, йому також виповнилося 2 місяці. Його мама їла вітаміни і пила молоко. Він веселий і вже великий. Аж завидки беруть!»

3-й місяць після зачаття: «Я зовсім не підріс. Мама все курить і курить, а мені все гірше і гірше. Мама мого друга багато гуляє на свіжому повітрі, а Я навіть не знаю що таке свіже повітря. Ось народжуся і відразу втечу від неї гуляти. І, взагалі, я втомився…»

4-й місяць після зачаття: «Сьогодні у мами знову якесь свято, вона їла щось дуже солоне, гостре і смажене. І запивала мама все це не молоком, а пивом. У мене тепер першить в горлечку і болить живіт. Я образився на маму і стукнув ніжкою. Але вона мене навіть не зрозуміла. А мама мого друга постійно дотримується режиму, робить зарядку, їсть фрукти, овочі і молочні продукти. Він вже великий, а Я такий, яким мій друг був у три місяці ».

5-й місяць після зачаття: «Вчора у мами були гості. І мама, звичайно, з ними випила вина. А сьогодні зранку у неї болить голова. Тому вона з’їла якусь пігулку і вже випила кілька чашок кави. Невже вона не знає, що цього не можна робити!!?? Мені так погано…»

6-й місяць після зачаття: «Мама з татом сьогодні полаялись. Вони так голосно кричали. Я зрозумів, що я їм зовсім не потрібний. Не буду Я у них народжуватись! Не люблю Я їх! Батьки мого друга ніколи не лаються і весь час з ним розмовляють… Після лайки мама зібрала важку валізу і пішла У неї серце трохи не відмовило від такої ваги… Ви розумієте: Я трохи не помер!»

7-й місяць після зачаття: «Мені вже 7 місяців, але я виглядаю як шестимісячний. Моя мама полаялася сьогодні із мамою мого друга, тому що та їй говорила, що в гарячу баню ходити не можна, але мама все одно туди пішла.

Спочатку мені було добре. А потім стало якось дуже тісно – і маму кудись дуже швидко повезли. І ось я побачив яскраве світло. Я злякався і закричав. Мене відразу обплутали якимись трубочками і провідками. Розмістили під скляний ковпак… Я вже народився. А мій друг народився через два місяці – здоровий і веселий.

А головний дядечко в білому халаті сказав «Який маленький, слабкий, і пальчиків у нього шість». А я подумав – хіба так не повинно бути?»

Вчитель біології: В медичній карті новонародженого такий запис: «Хлопчик. Вага при народження 2300 г, зріст 45 см. Пологи передчасні – на 34 тижні вагітності, вагітність проходила з токсикозом в 1-й і 2-й половині. Мають місце ознаки незрілості, дитина неактивна, крик слабкий, шкірні покриви бліді. З боку внутрішніх органів мають місце зміни. Чітко прослуховується систолічний шум у серці, необхідне кардіологічне обстеження Діагноз: недоношеність першої степені, вроджений порок серця

Обтяжуючий анамнез: мати протягом всієї вагітності палила, вживала алкоголь».



Вчитель основ здоров’я: Коли народився друг цього хлопчика, про якого він згадував у своєму щоденнику, то в його медичній карті був зроблений наступний запис: «Хлопчик. Вага при народження 3500г, зріст 50 см. Пологи на 40 тижні вагітності. Дитина активна, крик голосний. Шкіра і слизові чисті, рожеві. З боку органів патології немає. Діагноз: здоровий новонароджений.»

Учитель біології. Два новонародженні… Але вони так відрізняються один від одного. У чому ж різниця? Яка причина такої різниці? (вживання алкогольних напоїв матір’ю під час вагітності, тютюнопаління матері, недотримання правильного режиму дня, неправильне харчування вагітної, нездорова психічна обстановка в сім’ї)

ІІ. Узагальнення та систематизація знань учнів (захист проектів)

Вчитель біологія: А зараз запрошуємо мікрогрупи для захисту проектів

Група І «Тютюнопаління і здоров’я майбутньої дитини »

1.Вступне слово вчителя біології. Розпочати захист презентації І групи ми хочемо такими віршем:



Вчитель біології:

У роті – полум’я.

Клубочить дим із носа,

Я Змій-Горинич, що прибіг на зустріч

Так зарання…

Напівпорожня пачка сигарет.

Сиджу й чекаю запитання.

Сиджу й гадаю: - Любить а чи ні?

Від літери найпершої і до останньої

Разів зі сто зумів я прочитать

Вчитель основ здоров’я:

«МОЗ попереджає:

Куріння небезпечне для здоров’я!

Ви пийте краще молоко з корови

Ніж дим пускать – це знає кожний!

Від краплі диму гине навіть кінь _

Чи то кобила, чи вже сивий мерин!»

Вчитель біології:

А ось вона – вже перейшла майдан,

В губах, помадою так розмальованих – вогонь.

Через тоненький ніс пускає гори диму.

- Привіт, Змія-Горинична!
Вчитель основ здоров’я:

- Привіт…Спасибі, що назвав не підколодною!
- Як вам сподобалася ця молода пара? Що вас в ній вразило?

2. Захист презентації

3.Запитання експерта , однокласників та вчителів

Орієнтовний перелік запитань:

1) Намалюйте словесний портрет жінки, яка палить

2) Згідко з Законом України «Про заходи щодо попередження й зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров’я населення» заборонено тютюнопаління в певних місцях. А в яких саме?

3) На вашу думку, які заходи потрібно застосовувати, щоб зменшилася кількість підлітків, які палять?



Учитель біології:

- Якщо до 18-20 років підліток не курить, то і в майбутньому від рідко стає курцем. За даними останнього дослідження опублікованого Держкомстатом , в Україні у 2009 році кількість курців порівняно з даними за 2008 рік зменшилась на 2, 1 %. Серед жінок куріння найбільш поширене в активному дітородному віці. Проте частка цієї категорії за минулий рік зменшилась на 3%.



Група ІІ «Вплив алкоголю на розвиток організму дитини»

1.Вчитель основ здоров’я: Що за однією китайською мудрістю приносить одну радість і багато горя? (Звичайно алкоголь)

2.Захист презентації

3.Запитання експерта, однокласників, вчителів

Орієнтовний перелік запитань:

1) Чому спиртне особливо небезпечне для жінок?

2) Чому лікарі досить часто говорять майбутньому молодому батьку, що його дитина буде мати багато шансів народитись і вирости здоровою, якщо він протягом 2-3 місяців до зачаття буде дотримуватись «сухого закону»?

3) Звідкіля серед лікарів з’явився вислів «діти вихідного дня» або «святкові діти»?



Група ІІІ «Гіркі ягоди» (захворювання, що передаються статевим шляхом)

1. Вчитель біології: «Від маленької іскорки може згоріти цілий лан» (китайська прислів’я)

2.Захист презентації

3.Запитання експерта, однокласників, вчителів

Орієнтовний перелік запитань:

1) Чому для попередження венеричних хвороб необхідним є постійний облік хворих у венеричних диспансерах?

2) На вашу думку, чому захворювання, що передаються статевим шляхом, «помолодшали»?

3) Як ви можете прокоментувати прислів’я «Від маленької іскорки може згоріти цілий лан»?



Група ІV « ВІЛ/СНІД – чума ХХІ століття ???»

1.Вчитель основ здоровя «Кобра кусає, навіть якщо і ввічливо розмовляти з нею» (індійська приказка)

2.Захист презентації

3.Запитання експерта, однокласників, вчителів

Орієнтовний перелік запитань:

1) Що є символом боротьби із ВІЛ /СНІД?

2)Чи може ВІЛ-інфікована мама народити здорову дитину?

3)Які клітини крові вражає вірус імунодефіциту людини?



Вчитель основ здоровя:

- Чи знаете ви, що (запитання з підказками учнів):



  • Тестування на ВІЛ, згідно із Законодавством України, … добровільне й безкоштовне. Інформація про результати обстеження … конфіденційна.

  • 1 грудня відзначається як Всесвітній день боротьби із … ВІЛ/СНІД.

  • Головні вихователі …– батьки, головний засіб виховання …– їх особистий приклад.

  • ВІЛ/СНІД не передається через… дружбу.

  • Всеукраїнська безкоштовна… «гаряча лінія»з питань ВІЛ/СНІД - 0-800-500-45-10

- Статистичні дані районної газети «Слово» від 27 березня 2010 року засвідчують, що у Вишгородському районі, починаючи з 1987 року, зареєстровано 86 випадків ВІЛ-інфекції. За минулий 2009 рік зареєстровано 10 нових випадків. Упродовж 2 місяців поточного року вже зареєстровано 3 нових випадки ВІЛ-інфікованих. На даний час в районі на диспансерному обліку знаходиться 51 ВІЛ-інфікована особа. Хворих на СНІД – 1. у районі народилось 12 дітей від ВІЛ-інфікованих матерів. 70% інфікувались статевим шляхом.

У Вишгороді при районній поліклініці працює «Кабінет довіри» (тел. 5-16-87). Тут можна отримати консультацію фахівців, а також безкоштовно пройти тестування на ВІЛ-інфекцію. Все це проводиться анонімно. За 2009 рік цією можливістю скористалося 150 чоловік, а за цей рік – вже 46.



ІV. Висновок. Виступ експерта

V. Підбиття підсумків роботи. Оцінювання.

Вчитель біології : Уявіть, вам 30 років. Ви спілкуєтесь із вчителькою своєї доньки або сина. Вчителька так характеризує вашу дитину:

  • постійно вередує;

  • непосидюча, неуважна на уроках;

  • погано читає, пише, рахує;

  • не має друзів у класі;

  • дуже часто хворіє.

А може бути й інша характеристика:

  • «схоплює на льоту»;

  • раніше за всіх вирішує задачі, добре читає;

  • дитина дружелюбна, легко спілкується з однокласниками;

- Батьками якої дитини ви хотіли б бути?

- А де ж батьки непосидючих, вередливих дітей із слабким здоров’ям?

Всі батьки бажають і надіються на те, що діти успадкують лише найкращі їхні риси, а не недоліки. Ніхто не хотів би залишити своїм дітям проблеми, що ведуть до неповноцінного життя.

Вчитель основ здоров’я: Ми вважаємо, що з наших заняттях ви засвоїли головне – уважне, серйозне ставлення до свого здоров’я зараз означає турботливе ставлення до здоров’я своєї майбутньої дитини.

Інтерактивна гра «Який у вас шанс?»: Ви бачите, що у класі розвішено картки з цифрами від 1 до 7. Вам потрібно вибрати одну цифру, яка має гарантувати вам безпеку, і стати біля неї. Вибір числа – особиста справа кожного учня. Зараз я підкину кубик і повідомлю вам яке число випало. Число 3. Всі хто вибрав це число заразились… вірусом співчуття, розуміння. Я підкину кубик ще сім разів, а ви можете залишатися там де стоїте або змінити число. Головне, нікому не кажіть, чому ви змінюєте число.

Вчитель основ здоров’я. Аналіз гри. Кубик має шість граней. Як можна назвати тих, хто вибирав числа від 1 до 6? Що з ними ставалося? Як можна назвати тих, хто вибрав цифру 7? Оскільки цифри сім на кубику нема, то це число і не могло випасти, скільки б разів не підкидати кубик. У нашій грі цифра 7 символізує утримання. Ті, хто вибрав її, були захищені від біди.

Вчитель біології: Те, що ви сьогодні засвоїли, повинно слугувати для вас вказівкою у всіх діях та вчинках в майбутньому.

А зараз дайте відповідь на такі запитання :



  • Як ви розумієте вислів «Кожна дитина має право народитися здоровою»?

  • Яке ваше ставлення до реклами пива?

  • Що краще на вашу думку пити: вино, горілку, пиво?

  • Яке ваше ставлення до дівчат, які палять?

Вчитель основ здоров’я: Ми творимо нових людей. Створюємо їх. До речі створюємо їх подібними собі. Ми повторюємо себе в дітях. Ви майбутні батьки. Від своїх батьків ви отримали все найкраще. Не розгубіть ці якості у своєму житті. Передайте їх своїм майбутнім дітям.

Вчитель біології: Кожний з нас – це найменша частинка Всесвіту, частинка нашої планети – планети під назвою Земля . Але кожний з нас володіє найвищим даром природи – РОЗУМОМ. І це відрізняє ЛЮДИНУ від іншого світу природи. І саме нам з вами потрібно зробити цей світ ще прекраснішим. Кожна дитина має право народитися здоровою. А обов’язок кожного з батьків – народити її здоровою. (слова учителів супроводжується показом слайдів з фотографіями учнів класу)

Матеріали для створення учнівських презентацій

1.Вплив алкоголю на розвиток організму дитини «Вино губить тілесне здоров’я людей, губить розумові здібності, губить достаток людей, і, що найжахливіше, губить душі людей та їх нащадків»

Лев Толстой

В Древньому Римі на стінах будинків алкоголіків писали «П’яниці породжують п’яниць».

За законами Риму молодим людям до 30 років заборонялося пити вино, а особливо це стосувалося наречених під час весілля.
В 100 % випадків спяніння в момент зачаття призводить до народження неповноцінних дітей Тільки одна чарка спиртного може призвести до невиправного нещастя. Дуже прикро, але про це знають ще не всі.
Жінка, яка п'є, — це страшно. Жіночий організм беззахисний перед алкоголем. Алкоголь розгальмовує центри кори головного мозку, звеселяє, розв'язує язик, знімає заборони, напруженість, невпевненість у собі, притупляє совість, сором і навіть відчуття власної безпеки...
У кожної десятої жінки, яка зловживає алкоголем, — патологічні пологи. Ще частіші пологові травми, у кожної четвертої дитина народжується мертвою.Вживання алкоголю може стати причиною викидня, народження мертвої дитини, ранньої смерті дітей, розладу їхнього фізичного і розумового розвитку, епілепсії, психофізичний розвиток дітей уповільнюється при найменшому вживанні алкоголю матір'ю.
Особливо чуттєвий до алкоголю зародок у перші тижні свого існування, коли він ще не має власного кровообігу і харчується безпосередньо з кров'яного русла матері. А це ж якраз той період, коли жінка до затримки чергової менструації ще не знає про вагітність і, не остерігаючись, може вживати спиртні напої, наносячи невиправну шкоду майбутній дитині. Найбільше алкоголь уражає мозок і печінку плоду. Дівчата, пам'ятайте, один бокал вина призводить до того, що ваш син або донька можуть народитися невиліковно хворими.
Спиртне, випите матір’ю, що годує дитину, переходить з молоком в організм малюка, приносить йому непоправне лихо. Діти, що народилися від п’яниць, навіть не страждаючи психічною патологією, ростуть ослаблені, нервозні, замкнуті, злобні, жорстокі.
Cтатистичні дані МОЗ України

  • 28% жінок, що вживають алкоголь мають ускладнення під час протікання вагітності;

  • 34% жінок народжують недоношених дітей ;

  • 25% жінок - народжують мертвих дітей


ПИВО – молодіжний напій???

  • Пиво – найулюбленіший напій молоді віком від 13 до 15 років. До нього ставляться як до мінеральної води 44% підлітків не вважають його алкогольним напоєм, 49% вважають корисним для здоров’я

  • Вживання пива перевищує вживання горілки, вина, шампанського. За даними Міністерства охорони здоров’я України кількість дітей віком до 14 років, що вживають пиво, збільшилася вдвоє.


Алкоголізм — це ланцюгова реакція, яка передається від однієї людини до іншої, від батьків до дітей. Ми знаходимося в зачарованому, замкненому колі. Хто розірве це коло? На наш погляд — жінка. Якщо не вона, мати своєї дитини і, відповідно, мати людства, то хто ж більше зацікавлений?





2.«Гіркі ягоди»

(хвороби, що передаються статевим шляхом)
Венеричні захворювання – це особлива група

інфекційних хвороб, які передаються переважно

статевим шляхом; на них хворіють однаковою мірою як чоловіки, так і жінки.
На відміну від звичайних інфекційних захворювань венеричні хвороби не залишають після себе імунітету, і при повторному зараженні хвороба розвивається знову. При венеричних хворобах видужання не настає саме по собі: без медичної допомоги людина не може позбутися такої хвороби і хворіє на неї все життя.
Збудник сифілісу бліда спірохета, вона поселяється на слизовій оболонці статевих органів, посилено розмножується й поширюється на найближчі ділянки тіла. Потім на місці оселення спірохети з’являється виразка, або садно округлої форми з блискучою поверхнею та затвердінням в основі. Це – первісний період сифілісу. Спірохети, інтенсивно розмножуючись, поширюються в організмі. Вони з’являються в усіх його органах і тканинах, у крові й лімфі. У цей вторинний період сифілісу спостерігаються явища інтоксикації (отруєння) організму отрутою спірохет. У третинному періоді сифілісу в місцях скупчення спірохет дуже уражаються тканини. Ушкодження різних частин тіла спотворюють людину і роблять її інвалідом.
Гонорея – одна із найстаріших хвороб людини. Китайскі автори згадували про неї ще 5000 років тому. Гіпократ описав це захворювання в 460 році до н.е. На слизовій оболонці статевих органів збудник гонореї – гонокок – посилено розмножується, спричиняє її запалення, яке супроводиться набряком і сильним виділенням гною. Ушкоджені місця слизової оболонки починають дуже різати і пекти, на них виникають ерозії.
44% чоловіків та 36% жінок, що хворіють венеричними захворюваннями, мають незадовільні матеріально-побутові умови,

76% та 45% респондентів постійно курять,

68% та 32% – вживають алкогольні напої більше одного разу в тиждень,

72% та 55% – зазначили на свою погану інформованість з питань безпеки сексуальних відносин.

Наталі було лише 14 років, коли вона вперше мала статеві стосунки із 16 хлопцем, в якого шалено була закохана. Вони зустрічалися із ним декілька місяців і він почав наполягати на близькості. Вона не могла опиратися йому, бо була наївна, юна... Їхні стосунки здавалися їй чудовими, і вона думала, що тілесна близькість буде природнім її довершенням. ЇЇ "перший раз" був абсолютно незахищеним. ЇЇ коханий, розірвав стосунки одразу ж після того, як отримав те, що хотів! Це здається занадто банальною розв’язкою, дуже передбачуваним кінцем, але це насправді сталося саме так. На щастя, обійшлося без вагітності, а от "веселу" болячку, на пам’ять про себе, її горе-коханець залишив. Вона ревіла ночами в подушку, і повільно летіла у прірву... Поки одного вечора мама не сіла на край її ліжка. Переборюючи страх і сором, дівчина розповіла матері про свою біду. Любі дівчата, не робіть дурниць у своєму житті! Дівчина подорослішала, але до цих пір боїться будувати серйозні стосунки із чоловіками, вона не вірить жодному..."
Суспільна профілактика венеричних хвороб передбачає:

1) виявлення й облік венеричних хворих;

2) госпіталізацію в першу добу після встановлення діагнозу хворих;

3) виявлення джерел зараження;

4) обстеження членів родини хворого й інших осіб, що перебувають з ним у контакті;

5) безкоштовне лікування;

6) примусовий огляд і лікування осіб, яким подібні заходи показані, але які ухиляються від добровільного їх виконання;

7) своєчасне клінічне і лабораторне обстеження хворих, які закінчили лікування;
Природа сказала жінці: «Будь прекрасною, якщо можеш, розумною, якщо хочеш, але мудрою ти повинна бути обов’язково!»

(Бо Марше)



3.ВІЛ/СНІД – чума ХХІ столі ття



ВІЛ – вірус імунодефіциту людини.

СНІД – синдром набутого імунодефіциту людини.

Хто б міг подумати, що симпатичні мавпочки, які живуть у селищах африканців подібно до наших собак, спричинять таке лихо. Кажуть, що вірус імунодефіциту мавп мільйони років жив у їх популяції. А нещодавно він здійснив мутацію і набув здатності інфікувати людей. Тепер його називають ВІЛ — вірус імунодефіциту людини.

1978 – у хворих чоловіків-гомосексуалістів в США, Швеції та на Гаїті було зареєстровано схожі захворювання, які в подальшому назвуть СНІД.

1983 – Люк Монтаньє відкрив та ідентифікував вірус імунодефіциту людини, як вірус, що призводить до СНІД.

1985 — в США розроблено перший тест на наявність антитіл до ВІЛ, що дало змогу перевіряти донорську кров на наявність ВІЛ.

1988 — 1 грудня оголошено Всесвітнім Днем Боротьби зі СНІДом. Зареєстровано першу смерть від СНІДу в Україні.

1987 — 1994 — в Україні офіційно зареєстровано 183 випадки ВІЛ-інфекції.

2002 — помер від СНІД Франк Мур, який створив червону стрічку — символ боротьби зі СНІДом.
Механізми та шляхи передачі ВІЛ-інфекції   

Найпоширенішим шляхом передачі ВІЛ-інфекції є сексуальні контакти, особливо незахищені сексуальні контакти без використання презерватива.

     Другий шлях зараження ВІЛ - через кров.  Здійснюється під час ін’єкцій або переливанні інфікованої ВІЛ-крові та її продуктів; при контакті з інфікованими ВІЛ-тканинами або органами; при неодноразовому використанні інструментів, що призначені для ін’єкцій лікарських засобів, у тому числі при внутрішньовенному введенні наркотиків.



Від інфікованої матері до  дитини при вагітності, проходженні родових шляхів і при вигодовуванні груддю. Зараз ВІЛ–позитивним жінкам рекомендують пройти курс профілактичного лікування, яке суттєво зменшує ризик для дитини.
Сам по собі СНІД не є смертельною хворобою, але функціонування його вірусу в організмі впливає на імунну систему так,що проста нежить може призвести до смерті.




ВІЛ не передається через:

  • Повітряно–крапельним, побутовим шляхами;

  • слину;

  • сльози;

  • піт;

  • укуси комах–кровососів (комарів, блощиць тощо).

Стадії ВІЛ-інфекції:

Перша стадія – «період вікна», 2-12 тижнів. Це повна відсутність симптомів, або поява деяких з них: втрата ваги, пітливість,втома, пронос.

Друга стадія – безсимптомний період (за цей час у крові з’являються антитіла, які дають змогу діагностувати ВІЛ). Більшість хворих не помічають, що вони інфіковані.

Третя стадія – стадія СНІД (виникнення загального імунодефіциту). На фоні загалного імунодефіциту виникають різні інфекції, або злоякісні пухлини, які можуть призвести до смерті.
Ліків, здатних повністю знищити вірус в організмі людини і відновити функцію зруйнованої імунної системи, поки що не існує. Завдання ускладнюється тим, що ВІЛ — надзвичайно мутагенний вірус, і вакцина проти нього має бути досить універсальною. Але вчені не втрачають надії. Розроблення ефективних вакцин ведеться двома напрямами: створення профілактичної вакцини, яка захищає від інфікування, і лікувальної вакцини, яка блокує розвиток ВІЛ–інфекції в організмі. Понад 29 перспективних вакцин сьогодні перебувають на різних стадіях клінічних випробувань.

4.Тютюнопаління і здоров’я майбутньої дитини



Зростання тютюнопаління серед дівчат та жінок називають трагедією людства тому, що вживання тютюну має згубний вплив не тільки на більш вразливий до токсичної і концерагеної дії жіночий організм але й негативно впливає на здоров’я майбутніх поколінь
Згідно з даними Всесвітньої організації охорони здоров’я сьогодні майже 12% жінок у всьому світі палять. Дослідження Всесвітньої організації охорони здоров’я показали, що кількість дівчат, які палять, перевищує в середньому 40% :

За даними МОЗ України:

  • середній вік початку тютюнопаління у хлопчиків – 10 років, у дівчаток – 12 років;

  • серед 16-річних хлопців частка тих, хто палить 38%, серед дівчат – 35%;


"Крапля нікотину вбиває коня!" Ми часто не задумуємося над змістом цих слів. Але ж таки справді вбиває! Велика гарна тварина падає від краплини страшної отрути. Дуже чутливі до нікотину птахи, ссавці, а також риби і земноводні. Наприклад, якщо змочити кінчик скляної палочки нікотином і доторкнутися нею до дзьоба горобця, то він загине. Також краплина нікотину призводить до загибелі всіх риб в акваріумі.
Тютюнопаління під час вагітності:

  • Діти жінок, що палили під час вагітності, на третину частіше, ніж усі інші, ризикують отримати до 16 років діабет чи ожиріння.

  • Діти матерів, які палили під час вагітності, в декілька разів частіше самі починають палити, ніж діти, матері який під час вагітності не палили

  • До наслідків впливу тютюнопаління під час вагітності відносяться:

ускладнення у матері та плода, що виникають під час вагітності;

ускладнення пологового та післяпологового періоду;



патологія новонароджених та захворювання у дитячому віці, спричинені палінням матері
У дітей, матері яких палять:

  • Частіше бувають бронхіти та пневмонії.

  • Тютюновий дим затримує ультрафіолетові промені, які дуже важливі для дитини, що росте, впливають на обмін речовин , погіршують розчинність цукру і вітаміну С, які є необхідними.

  • Порушується робота легеней.

  • Знижуються здібності до фізичної діяльності, що потребує витривалості та напруження, затримується фізичний розвиток.

  • Відстають від своїх однолітків у розумовому розвитку.



Через нерозуміння, сліпе наслідування моди, дорослих, ровесників підліток починає палити — спочатку робить одну затяжку, викурює одну сигарету, а потім тягнеться до лиховісної пачки знову і знову. І так тютюнопаління стає звичкою. А почати палити набагато легше, ніж покинути. Отож, краще не починати.


Каталог: docs -> metod-robota
docs -> Київський національний університет імені Тараса Шевченка
docs -> Міністерство освіти і науки України Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова
docs -> Методичні вказівки до вивчення курсів 2954 «Основи психології»
docs -> Соціально-психологічний клімат у педагогічному колективі Соціально-психологічний клімат
docs -> Державний вищий навчальний заклад
metod-robota -> Учителя української мови
metod-robota -> Білки – основи життя інтегрований урок «Біологія – хімія»
metod-robota -> Методичні рекомендаціїї щодо вивчення теми «іменник» в 2 класі з досвіду роботи учителя початкових класів
metod-robota -> Відділ освіти Вишгородської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет цікаве природознавство 3 клас Розділ «Жива природа»

Скачати 211.76 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©www.shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка